selamat datang pacik macik sekalian ke blog saya yang ta seberape niy :)) ini kisah saya nuratiqa:))

♥ plzzz take this note ya sayang ♥

dear readers..
u are free to take anything here..
i really dont mind if u wanna share or copy my entries or my words..
and you can do it without seeking my approval..
and u can do it without crediting to me..
i really dont mind because all ideas i got..its belong to Allah not mine..

bismillah

bismillah ya allah ya tuhanku sesungguhnya aku memohon kepadamu ilmu yang beermanfaat amalan yang di terima dan rezeki yang baik ya allah ya tuhanku terang kan lah hati ku ya allah , dan terang kan lah hati orang2 yang aku sayangi , bagi lah hamba mu ini kejayaan ya allah kerana ingin menduduki SPM pada tahun ini . hanya kepada mu aku meminta dan aku berserah .AMIN :')

merasai kehilangan..

assalamualaikum...






kepada yang pernah merasai kehilangan...
pernah tak..
tengah malam kite terjaga dari tidur..kita tiba2 terasa rindu..rindu yang sangat2 mencengkam..namun rindu itu tak pernah dapat diluahkan..

pernah tak..kite terasa seperti baru semalam dia ada disisi kite..seperti semalam kita baru bercakap dengannya..seperti semalam kita mendengar tawanya..namun bila kite tersedar dari mimpi..rupanya dah lama dia pergi...

pernah tak..kite terasa seperti mahu mencari carinya..namun bila kita teringat dia sudah pergi..kita tiba2 rasa sunyi dan kosong..semakin kita melupakan..semakin kenangan bersama dia datang menggila..

pernah tak kite terasa begitu mahu bertengkar dengannya..seperti kita mahu memberitahu yang kite sangat benci perangainya..seperti kita mahu memberitahu yang kita sangat sayang padanya?dulu..semasa dia ada..walau marah..walau benci..walau geram..walau sayang..walau cinta..kita boleh call je bagaitau..kita boleh sound depan2 je..kite bleh buat2 merajuk dengan harapan dia pujuk..

tapi bila dia dah tiada..pada siapa lagi kita mahu melepaskan marah?dia tiada mendengar..pada siapa lagi kita mahu memberitahu sayang dan cinta kita??dia tiada mengerti sudah..pada siapa lagi kita mahu merajuk untuk dipujuk?dia tiada melihat..dia tiada..tiada yang tak mungkin akan ada lagi..

pada saat itulah..kite sedar yang kita benar2 sudah kehilangannnya..kite sedar yang dia tak akan datang untuk melihat kita menangis dan tertawa lagi..kite sedar yang segala galanya tentang dia sudah berakhir..dia ada dunianya sendiri..dunia dimana dia dengan tuhan..bila saat itu tiba..sudah tiada guna airmata..sudah tiada guna sesalan..sudah tiada guna cinta yang tak terucapkan..sudah tiada guna hadiah yang tak terberi..sudah tiada maaf yang tak terpohon..yang ada mungkin kenangan...

kenangan yang kadangkala manis..kadangkala perit..tapi itulah yang tinggal..

"hidup seperti ini..kita melewati jalan ini hanya sekali..kita menyusuri sungai ini hanya sekali..kita melalui taman ini hanya sekali..kadangkala kite tiada kesempatan utk melewati jalan itu untuk kedua kali..kadangkala kite tiada punya waktu untuk menyusuri sungai itu lagi..kadangkala detik untuk kite terlalu singkat untuk melalui taman itu kembali..maka..selagi kita masih dijalan itu..selagi kite berada didalam sungai itu..selagi kita berjalan ditaman itu..sekiranya kita ada peluang untuk mengembirakan mana2 hati yang kita sayang..maka..gembirakanlah mereka selagi peluang itu masih tersisa.."
I'm Sharing Just Now:)

No comments:

Post a Comment